Leta i den här bloggen

söndag 23 oktober 2016

Bloggar i PL i Norge - stämpel och skiss

Jag gillar verkligen att följa skisser - det  kan vara en hjälp att komma igång med en sida, om man kört fast. Jag gjorde en skiss till DT-teamet i PL i Norge som såg ut så här. 



Vi skulle alla följa skissen och använda stämplar från ett stämpelkit, och sen kommer det här stämpelkitet lottas ut just idag till någon av alla de som varit inne på våra inlägg och kommenterat:


Så här blev sidan, där jag följt skissen nästan helt och hållet förutom att jag vänt lite på vissa titlar och dekorationer:


Jag hittade en overlay med en orange cykel som passade så bra ihop med cykel-stämpeln. Jag har gjort overlayen helt löst och tejpat fast den så här (så bilden ovan ljuger lite, eftersom jag inte tejpat fast overlayen ännu på den). Visste inte om jag tejpade på rätt sätt egentligen, man skulle nog kunnat vikt den under också:


Jag tycker det är så spännande när man ser igenom sidorna på det här sättet (sidan under cykeln, är från ett tidigare blogginlägg för septemperutfordringen som också har en orange cirkel på en overlay). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar