Leta i den här bloggen

söndag 16 mars 2014

Veckans skiss #10


Förstår inte var veckorna tagit vägen, men mycket renovering av svärmors hus varje helg har nog bidragit en del. Tur nog hade jag lite tid i Globen att scrappa loss lite, och här är veckans skiss nr 10:
och här är min tolkning:
och här är en närbild: 
Jag kan berätta att pappret jag använde redan hade en snygg bakgrund men att jag via en cirkelformad mask drog ut lite färg på kanterna (se ring bakom fotots vänstra övre hörn). Sen har jag stänkt svart vattenutblandad akrylfärg och blåst ut en större pöl för att få effekten på fotot att fortsätta "ut ur bild". Lite enkel dekoration eftersom jag tyckte fotot och papprets var så snyggt i sig. 




1 kommentar:

  1. Så himla läcker! Tack för att du är med och tolkar veckans skiss!

    SvaraRadera