Leta i den här bloggen

söndag 29 september 2013

Veckans skiss 39

Jag kunde inte låta bli att tolka den här häftiga skissen på Veckans Skiss .

Så jag tog ett rosa papper och mistade på ett garntrassel, vilket blev en liknande effekt som skissen. Sen har jag använt rosa gloss touch och sprutat "stygn" på OH-blad och klippt ut. Rätt kul 3D effekt. Jag hade också text på overlayblad som jag tyckte passade. Svärdet är från någon gammal Kalle-Anka tidning (jag målade skaftet svart). 

Här är en liten närbild på en del ur bilden, tycker det är kul att lägga till små detaljer:



4 kommentarer:

  1. wow så snygg!! Extra plus för dekorationerna som passar perfekt,sånt gillar jag med att tillföra!Tack för att du är med och tolkar veckans skiss!

    SvaraRadera
  2. Så fina färger du valt. Gillar den skarpt.

    SvaraRadera
  3. Tack, vad kul med era positiva kommentarer!

    SvaraRadera
  4. Så läckert att använda garn som "stencil". :) Gillar att du återanvänt svärdet - och hittat punchinella! Så'n har jag liggande nå'nstans också...

    SvaraRadera