Leta i den här bloggen

söndag 24 mars 2013

Veckan skiss 12 och kurs på Scrap-perra

Vilken Scrap-vecka! Jag har dels varit på Scrap-perras kurs hos Therese,  i mixed media nr 3 och sen har jag fortsatt med en matchande LO som fick följa   veckans skiss hos Scrap-Perra.

Det jag gjorde på kursen  mixed media 3 var denna, där vi tränade på gesso och distress stain, dvs en flaska med flytande distress och en svamp i toppen, som man duttade med direkt på pappret så det såg ut som ett "splash-stänk". Vi färgade in blommor med samma distress och dekorerade även med flaggor på snöre, tejp och noter på transparant papper. Som vanligt valde jag ett foto som gick i blått.


Sen ville jag göra en vänstersida till denna LO, och utmanade mig själv i  veckans skiss från Scrap-Perra där skiss för vecka 12 och resultat såg ut så här:

Så tack vare att skissen såg ut som en av flaggorna, så spann jag vidare och lät snöret med flaggorna få fortsätta från min högersida på dubbel-layouten, spillbitar från den andra layouten använde jag igen samt en metallklocka för att anamma högra sidans gesso-klockan. (Jag hade bara titel på högra sidan.) Slutresultatet på min dubbel-LO blev till slut så här :



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar